Najčešća pitanja i odgovori

Nađite odgovore na najčešća pitanja vezana za HHO generatore i mašine za dekarbonizaciju

Gde se ugrađuje Vodonik Generator?

Vodonik Generator može da se ugradi u svako vozilo, plovilo ili mašinu sa bilo kojim tipom dizel ili benzinskog motora sa unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Takođe, Vodonik Generator se može ugraditi i u modifikovana vozila sa motorima koji rade na pogonsko gorivo Plin (TNG) ili metan (CNG). Vodonik ima pozitivna dejstva i na ova goriva ili sisteme.

Kako se ugrađuje Vodonik Generator?

Ugradnja Vodonik Generatora se vrši u pogodnoj poziciji u motornom prostoru vozila. Ako nema mesta u motornom prostoru, može se ugraditi i u gepek ili teretni i putnički prostor vozila.

Priključak creva za dovod se postavlja na kućište filtera vazduha i to u donjoj zoni kućišta, po mogućnosti, što dalje od protokomera.

Vodonik Generator ima svoj fabrički nosač koji se bravarski čvrsto pozicionira i veže za stabilni deo motornog prostora. Na nosač se montira telo Vodonik Generatora, tako što donji deo ide u fioku nosača a gornji deo se učvrsti za nosač šrafom M5.

Strujna instalacija se priključuje na akumulator sa crvenim i crnim plus i minus kontaktima.

Upravljačka elektronika ide u kabinu vozača i ona ima svoju instalaciju gde se minus kontakt veže na masu vozila a plus kontakt se veže na kontakt vozila, tako da kada se uključi kontakt vozila, tada se uključi i elektronika. Kada se isključi motor, na prvom stepenu pozicije ključa, ili na taster za isključivanje motora, tada se mora isključiti i Vodonik Generator i upravljačka elektronika.

Šta je voda?

Voda je tečnost koja ima molekule sa DVA ATOMA VODONIKA i JEDAN ATOM KISEONIKA.

Šta je elektroliza vode?

Da bi se iz vode dobio vodonik, potreban je elektro-hemijski proces koji se naziva elektroliza vode. Destilovana voda ne provodi električnu energiju i zato je potrebno dodati katalizator u destilovanu vodu, koja tada postaje elektroprovodna. Elektroliza se vrši u elektroprovodljivoj vodi pomoću elektroda anode i katode koje se priključuju na pozitivan i negativan smer struje. Kada se anoda i katoda priključe na jednosmerni izvor električne struje, tada se toj provodljivoj tečnosti, molekuli vode odvajaju na dva atoma VODONIK i jedan atom KISEONIKA. Taj proces stvaranja (HHO) gasa u tečnosti stvara mehuriće gasova koji izlaze na otvor za izlaz gasa.

Šta je vodonik?

Vodonik je najlakši hemijski element, gas bez boje, ukusa i mirisa. Zapaljiv je u koncentraciji od 4 do 94%. Potpuno je bezopasan za čoveka i okolinu. Potpuno je bezopasan za sve motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

Vodonik ima maksimalnu količinu energije, po jedinici mase, svih poznatih goriva. Tako da slobodno možemo reći da je vodonik najjače poznato gorivo. Već je počela trka velikih svetskih proizvođača automobila u proizvodnji vozila 100% na vodonik. Ali takva vozila su još veoma skupa i nekomercijalna. Vodonik koji korisnik toči na pumpi je skup i neisplativ za širu primenu. Ovakva vozila su dodatno komplikovana zbog velikih boca za rezervoar vodonika koji je u njima smešten pod visokim pritiskom. Za razliku od ovog sistema naš „HG“ je samostalan uređaj koji koristi električnu energiju sa alternatora vozila i proizvodi vodonik koji bez skladištenja pod malim pritiskom ide direktno u usisni sistem vazduha, na motoru vozila. Ovim sistemom bez pritiska i rezervoara vodonika, obezbeđujemo besprekoru sigurnost u bilo kojim uslovima na datom vozilu.

Jedino vodonik 100% sagoreva. Vodonik oko 20 puta brže gori od dizela ili benzina. U kompresionom prostoru motora, svojim osobinama, pomaže sagorevanje glavnog goriva, tako što povećava ukupan učinak iskoristivosti postojećeg goriva. Standardna iskoristivost energije, benzina ili dizel goriva, pri sagorevanju u motoru, u odnosu na ukupnu masu potrošenog goriva, iznosi od 25 do 65% u zavisnosti od tehničke savremenosti i ukupnog broja radnih sati datog motora. Uvođenjem „HHO“ gasa u vozilo povećavate iskoristivost postojećeg dizel ili benzina goriva i ovo daje efekat prelaska dužeg puta sa istom količinom goriva.

Uvođenjem vodonika i kiseonik gasa u vozilo možete ostvariti uštedu glavnog pogonskog goriva u procentu od 10 do 30%. U nekim slučajevima povećanje snage i ušteda goriva može biti 35% i 40%. Ili možete preći 10 do 30% duži put sa istom količinom goriva. Razlika u procentu uštede goriva nastaje kao posledica povećanja energetske efikasnosti datog motora. Uvođenjem vodonika smanjuju se štetni izduvni gasovi i do 90%, što je znatno veći procenat nego sama ušteda goriva. U skladu sa novim EURO 5 i EURO 6 standardima u automobilskoj industriji, vodonik generator, smanjenjem štetnih izduvnih gasova povećava standard vozila u koji je ugrađen.

Šta je vodonik Generator i čemu služi?

Proizvodimo četiri tipa Vodonik Generatora „HG80“ „HG150“ „HG300“ „HG500“.

Vodonik Generator je namenjen za proizvodnju „HHO“ gasa, koji povećava energiju

goriva na svim tipovima DIZEL, BENZINSKIH motora sa unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Ugradnjom Vodonik Generatora u vozilo ostvarujete UŠTEDU glavnog pogonskog goriva u procentu od 15% do 30%.

Vodonik Generator TROŠI DESTILOVANU VODU koju korisnik uređaja doliva u otvor za dolivanje vode na vrhu rezervoara.

Od čega zavisi povećanje snage i ušteda goriva od 15% do 30%, ili više od 30%...?

Ušteda goriva zavisi od vozača, od načina vožnje i od angažovanja snage motora u toku vožnje.

Šta je prosečno, mesečno gledano, manja angažovana snaga motora u toku vožnje, to je uticaj vodonika manji i manja je ušteda goriva, ali ne manja od 10%.

Što je prosečno, mesečno gledano, veća angažovana snaga motora u toku vožnje, to je veća uloga vodonika i veće povećanje snage i veća ušteda goriva, koja može ići i preko 35% do 40% i čak 45%.

Uticaj vodonika na dizel i benzinske motore?

Vodonik ima višestruko pozitivan uticaj na sve motore sa unutrašnjim sagorevanjem goriva. Vodonik daje motoru agresivnost, snagu, bolji i mirniji rad, startnost i mnoštvo konkretnih prednosti:

  • Vodonik povećava energiju goriva
  • Motor postaje efikasniji i izvlači veću energiju iz iste količine goriva
  • Povećanje snage do 30%
  • Uštedu dizel i benzin goriva do 30%
  • Smanjenje štetnih izduvnih gasova do 90%
  • Stalna dekarbonizacija motora vodonikom
  • DPF filter smanjuje broj regeneracija zbog čistijeg sagorevanja
  • Prestaje da troši „AdBlue“ (ako ima tu Euro normu)
  • Čisti motor, ventile, klipove, EGER ventil, katalizator
Može li vodonik i (HHO) gas iz našeg vodonik generatora da šteti motoru?

Vodonik i ispravan (HHO) ne može da šteti ni jednom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Štetu mogu da izazovu manufakturni ne provereni sklopovi koji svojim pregrevanjem mogu da ispuštaju tečnost i oštete delove motora.

Šta je dekarbonizacija motora?

Dekarbonizacija motora je usluga čišćenja motora vodonikom.

Dekarbonizacija se vrši sa 7 do 8 puta većom količinom (HHO) gasa, u odnosu na količinu gasa koja je propisana kada se vodonik generator ugrađuje u motorna vozila.

Ako je za ugradnju vodonika potreban odnos zapremine motora i količine gasa u odnosu od 30 litara (HHO) gasa na čas na svakih 1000cm3 zapremine motora, to znači da je za dekarbonizaciju potrebno od 200 do 240 litara (HHO) gasa na čas, na svakih 1000cm3 zapremine motora.

To znači da je za ispravnu uslugu dekarbonizacije motora zapremine 2000cm3, potrebno od 400 do 480 litara (HHO) gasa na čas.

Može li dekarbonizacija da šteti motoru?

Ne postoji štetan uticaj (HHO) gasa i vodonika na bilo koji motor sa unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Šta spada u redovno održavanje Vodonik Generatora?

Vodonik generator troši destilovanu vodu koju korisnik treba redovno da dosipa na mesto za dosipanje vode.

Redovni servis Vodonik Generatora?

Jedino redovno održavanje je zamena tečnosti u Vodonik Generatoru. Kalijum hidroksid, treba redovno da se menja na period od godinu dana ili na pređeni put od svakih 25.000 kilometara.

Šta je babler i čemu služi?

Babler je providna plastična posuda koja ima namenu:

1) Kada generator proizvodi (HHO) gas, vide se balončići kako babluju i time korisnik ima uvid u rad generatora.

2) Drugi deo je zakonodavni, jer se po propisima mora imati određeni sigurnosni ventil između uređaja za proizvodnju zapaljivog gasa vodonika i motora, tako da je babler tu i za namenu sigurnosnog ventila.

3) Treća namena bablera je da u sebe primi višak tečnosti, u slučaju da se telo Vodonik Generatora iskrivi ili se prepuni, ili iz nekog razloga tečnost iz generatora krene ka bableru, tada će tu u bableru i da ostane zarobljena.

Ako korisnik primeti da u bableru postoji višak tečnosti, treba da skine babler i da isprazni višak tečnosti.

Babler se puni vodom do nivoa od oko 3-4 centimetra visine tečnosti.

Kada su zimi očekuje niske temperature ispod tačke smrzavanja vode, tada preventivno treba isprazniti tečnost iz bablera da ne bi zamrzla i slomila providnu epruvetu bablera.

Dali zimi smrzava tečnost u Vodonik Generatoru?

Tečnost u Vodonik Generatoru je (KOH) kalijum hidroksid u procentu od oko 20-25%. Taj veliki procenat kalijum hidroksida obezbeđuje da ta tečnost ne može da smrzne na niskim temperaturama i do 40 stepeni celzijusa.

U čemu je konkurentnost naših proizvoda?

Naučnim ispitivanjem u našoj firmi „HYDROGEN ENERGY“, višegodišnjim razvojem i skupljanjem svetskog znanja iz ove oblasti došli smo do saznanja o novom načinu elektrolize vode i dobijanja vodonika.

Princip ovog novog načina elektrolize vode je zasnovan na što manjoj uloženoj električnoj energiji za što veću količinu dobijenog „HHO“ gasa. Tehnička primena novog načina elektrolize vode zasniva se na velikoj površini elektroda u malom prostoru uređaja. Ovim principom vođeni, sastavili smo našu paletu proizvoda Vodonik Generatore za ugradnju u motorna vozila i paletu proizvoda mašine za dekarbonizaciju motora.

Trajnost Vodonik Generatora?

Imate dve godine garancije.

Naši Vodonik Generatori koji su ugrađeni u vozila, još iz 2010. godine, i danas se uspešno koriste na vozilima i vrše svoju funkciju proizvodnje (HHO) gasa i ušteda goriva.

Naš uređaj „HG“ konstruisan je tako da može dugo i bezbedno raditi u svim uslovima na vozilima, građevinskim mašinama, plovilima i aparatima za grejanje, sečenje i varenje metala.

Osnovni deo, ĆELIJA, je sastavljen od nerđajućih, magnetno-otpornih čeličnih elektroda ( kvalitet čelika 304 ). Tako da je ovo sve ukupno trajan proizvod.

Trajnost Vodonik Generatora, ako se pravilno ugradi i pravilno koristi, može biti preko od 20 – 30 godina.

Ali zamjenom, eventualno dotrajalih gumica ili drugih delova, ovaj uređaj ima neograničen vek trajanja.